Tisdag

Godkväll!
Har varit lite dålig på att skriva här på någon dag nu.
Men nu känner jag att jag är back on track. Jag har varit så fruktansvärt trött sen i helgen. Inte alls smart att gå ut och festa när man egentligen bör plugga. Men det var kul så det var värt det, absolut.

Idag var jag i skolan som vanligt. Vi hade matematikföreläsning om trigonometri. Ganska förståelig föreläsning. Men det är tydligen ingenting som kommer komma på tentan på måndag så jag la inte allt fokus i det direkt. När jag kom hem gick jag och handlade, och jag åt tacos idag igen. Väldigt smidigt att göra om man måste göra någonting fort. Sen satt jag mig i soffan och höll på att somna sittandes. Har även haft en fruktansvärd huvudvärk så jag bestämde mig för att lägga mig ner och ta en tupplur. Nu känner jag mig bättre men fortfarande väldigt trött.
Om det är något jag lärt mig när det gäller att plugga smart, är att man inte ska plugga när man är trött och har huvudvärk. det blir bara värre och ingenting fastnar ändå. VILA helt enkelt. så kan man göra det dubbelt så bra dagen efter. Ingen stress.

Riccardo åkte till Motala idag igen så nu är jag själv tills på fredag. Det är rätt tråkigt att vara själv när man är van att dela 30 kvadratmeter med en annan person. Men på något sätt känns det skönt också. Att bara få vara och ta det lugnt.

Jag ser fram emot morgondagen. Jag ska strax gå och lägga mig, så att jag är pigg och fräsch tills imorgon.

Jag tänkte lägga in ett snabbt tips också. Till er som känner att er hy är väldigt blandad med olika pigment. Eller till er som har fräknar, lite rodnad runt näsa och läppar nu under vintern. Så kan jag rekommendera Lumenes CC cream. Den är väldigt lättsam och täcker lagom. Mina fräknar syns igenom men den jämnar ut hudtonen. Den är parfymfri och finns i tonerna Light, Medium eller Deep. Jag tycker att den mixar sig väldigt bra med den egna hyn. Jag som är väldigt ljushyad funkar den även på, inte ofta det gör det.
Så detta är en väldigt bra produkt, man känner sig fräsch och den ger en skön och snabb uppiggning till ansiktet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0